Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03.2012 11:49 - "БОЛКАТА В ЖИВОТА СТЪПКВА РАДОСТТА ДО ТОЧКА, В КОЯТО РАДОСТТА ПРЕСТАВА ДА СЪЩЕСТВУВА" КЕВИН КАРТЪР
Автор: gidmastar Категория: Други   
Прочетен: 9046 Коментари: 16 Гласове:
21

Последна промяна: 25.03.2012 09:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Тук трябваше да има една снимка от далечната 93 г. на Кевин Картър, но немога да я кача. С две думи: снимката показва едно голо, гладно негърче, слабо, изнемощяло. Личи си, че е на ръба на силите си, положело глава в шепи. Паднало ничком в прахта, все едно се моли. Зад него на метър, метър и нещо, стои охранен лешояд, готов да се спусни към него и да го разкъса. Смразяваща картина. Ако не знаех как завършва случката, щях да си помисля най – лошото, но Кевин прогонва птицата. За тази фотография получава „ Пулицър”, след два месеца се самоубива. Част от предсмъртното му писмо гласи: „  Болката в живота стъпква радостта до точката, в която радостта престава да съществува”  В ушите ми звучи едно изречение: Колко ли са щастливи децата на Африка, когато стават храна на лешоядите? Простете ми, но за всичко сме виновни ние, хората. Лесно е да обвиняваш, да нареждаш, а всъщност -  бездействаш.Мисля, че живота се превърна в една новина, чута или видяна от голямото LCD, опънато на стената. Тялото ти отпуснато на дивана или  на удобното кресло, е един консуматор на новини. Проклетата телевизия! И тя е виновна, но в този свят ми посочете един човек, които да не е виновен. Света пищи, затиснат от безизходицата, пред която е изправен, а уж спасение дебни от всякъде. Спасението може би чака  на следващата планета, а до тогава можем да направим опит да сме малко по - човечни към себеподобните си, нали така ЕВРОПЕЙЦИ? 

image



Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pevetsa - До болка си прав приятелю, до болка ...
14.03.2012 09:30
До болка си прав приятелю, до болка си прав ... :(
Дано Господ ни прости прегрешенията!
цитирай
2. stoineff - Честно казано
14.03.2012 10:08
ме плаши най - вече "живота се превърна в една новина, чута или видяна от голямото LCD, опънато на стената", защото хората спряха да мислят доста отдавна!
цитирай
3. gidmastar - pevetsa
14.03.2012 12:50
За прошката ще прости, но ще можем ли да си платим сметката?
цитирай
4. gidmastar - stoineff
14.03.2012 13:00
Аз зомбясах, а какво ли ги чака децата?
цитирай
5. vmir - Кевин Картър се е самоубил, извънредно силно подпомогнат от завистници, които го обвиняват,
16.03.2012 08:35
че изобщо се е сетил да направи снимката. Че нали това му е работата, това е професионализмът - да се абстрахираш от ужаса, за да си свършиш работата. Как светът щеше да разбере какво става там без тази снимка, за да адресира своето съдействие... Жалко е, че злобата и простотията погубват едни от най-добрите, а простаците често и не разбират вредата, която нанасят с всезнайковщините си.
цитирай
6. gidmastar - vmir
16.03.2012 10:16
Живеем на сбъркана планета, а дали сме готови за преинсталация?
цитирай
7. vmir - 6. gidmastar,
17.03.2012 10:52
gidmastar написа:
Живеем на сбъркана планета, а дали сме готови за преинсталация?


Според мен нямаме основания да се придържаме към подобни постановки и въпроси. Каквото и да е на други планети, то е във въображението ни, поне засега. Простотията е вечна, трябва да се учим да я разпознаваме по-лесно и да я маргинализираме, вместо да й поверяваме властта над себе си. Може би пък в това да се състои "преинсталирането"?
цитирай
8. gidmastar - vmir
17.03.2012 13:55
Извинявам се, не се изразих правилно. Не планетата е сбъркана, а цивилизацията. Планетата е просто терен, на които се вихри зверски купон, без задръжки - секс, наркотици, убийства, картели. Състрадание у човека липсва, а това храни алчността. Ако предната цивилизация е била от атланти на планетата, то те са изчезнали защото са били много "умни". Мисля, че човечеството не може да повярва, че може да изчезне, за да направи път на следващата цивилизация, възможно е човечеството да е и последната цивилизация.
цитирай
9. vmir - 8. gidmastar,
18.03.2012 09:20
gidmastar написа:
Извинявам се, не се изразих правилно. Не планетата е сбъркана, а цивилизацията. Планетата е просто терен, на които се вихри зверски купон, без задръжки - секс, наркотици, убийства, картели. Състрадание у човека липсва, а това храни алчността. Ако предната цивилизация е била от атланти на планетата, то те са изчезнали защото са били много "умни". Мисля, че човечеството не може да повярва, че може да изчезне, за да направи път на следващата цивилизация, възможно е човечеството да е и последната цивилизация.


Дълго не исках да повярвам, но вече съм убеден, че бъдещето е фундаментално непредсказуемо. Който екстраполира преживяванията и опита си и се бие в гърдите колко добри прогнози прави, рано или късно стига до голямата грешка, която преобръща всичките му вярвания с главата надолу. И колкото по-упорито отказва да го признае, толкова по-зле за него и околните. От което не следва, че трябва да сме неми и безучастни зрители на ставащото, защото то не се прави нито само от умните или глупавите, нито само от от добросъвестните или мошениците, а от активните.
цитирай
10. gidmastar - vmir
19.03.2012 08:25
Съгласен съм, че всичко в нашия живот е непредсказуемо, но ... сега се замислих, ние освен за храна на червеите за друго не ставаме. Шепа хора контролират света и те разпределят блага и територия. Чичките и дебелите лели от европейския са едни марионетки, които изпълняват танца на умели кукловоди, а дали те знаят какво правят, няма как да разберем, те са просветените умници. Глад мори "добитъка". Всяка коза за свой крак, но Видовден идва, гадове!
цитирай
11. vmir - 10. gidmastar,
19.03.2012 12:28
gidmastar написа:
Съгласен съм, че всичко в нашия живот е непредсказуемо, но ... сега се замислих, ние освен за храна на червеите за друго не ставаме. Шепа хора контролират света и те разпределят блага и територия. Чичките и дебелите лели от европейския са едни марионетки, които изпълняват танца на умели кукловоди, а дали те знаят какво правят, няма как да разберем, те са просветените умници. Глад мори "добитъка". Всяка коза за свой крак, но Видовден идва, гадове!


Не съм съгласен, приятелю, даже ми се струва, че си попил от отровата на лъжите, с които ни заливат неуморно. Или няма кукловоди, или кукловодите са онези, които нашите представи създават непрекъснато, защото се нуждаем от тях по едни или други причини. Това, че негодяи или некадърници заемат властови позиции и творят глупости, говори немалко и за идеите, ценностите и личните качества, които повечето хора предпочитат, убеден съм - в повечето случаи в противоречие с претенциите и изявленията си. Неслучайно в много случаи лъжата е инкриминирано деяние, но независимо от това, нерядко е сочена като атестат за висше политическо умение.
цитирай
12. gidmastar - vmir
19.03.2012 13:15
Живеем в свят, в които властват картелните споразумения, а политиците са един вид параван. Аз съм един скромен човек, на които му се струва, че света може да се оправи за нула време и такива думи, като глад и воина да не съществуват. Но тогава как ще контролират човека? Страхът от комунизъм и анархия винаги ще плаши по - богатите, факт.
цитирай
13. vmir - 12. gidmastar,
20.03.2012 08:50
gidmastar написа:
Живеем в свят, в които властват картелните споразумения, а политиците са един вид параван. Аз съм един скромен човек, на които му се струва, че света може да се оправи за нула време и такива думи, като глад и воина да не съществуват. Но тогава как ще контролират човека? Страхът от комунизъм и анархия винаги ще плаши по - богатите, факт.


Според мен е голяма заблуда това, че богатите се плашат от комунизъм. Убеден съм, че онези от богатите, за които богатството е самоцел, са любители на комунизма по силата на убеждението, че единствено те знаят как да управляват (само с пари) и следователно при комунизма те пак ще са до казана с меда, освободени от несигурността и неприятните изненади на капризните пазари. Лъжите, които такива типове разпространяват, за да осигурят себе си при всякакви социални катаклизми, рано или късно предизвикват кръвопролитните конфликти и това е откакто свят светува. Да му мислят хората, които им вярват, защото лъжците няма да ги пожалят просто така... Според мен, този вирус на деструктивността не подбира професия и социално положение и никой от нас не е сигурно имунизиран срещу прихващането му поне отвреме на време...
цитирай
14. gidmastar - vmir
20.03.2012 11:24
От думите ти струи мъдрост и вещина по социални въпроси, обширно познание засягащи заобикалящата ни среда и живот. Удоволствието е изцяло мое за разговорите, които водим. Благодаря ти, че се опитваш да напълниш, все още празната ми кратуна, но аз имам мнение - дори и то да е на спортист(бивш) ми е приятно да го споделям с теб.
Историята помни какво се случи в Русия, след като взеха властта Ленин и компания, а какво се случи в България? Колко можещи хора, които умееха да правят пари, изгубиха имането си? Западния свят е преследвал комунизма. Това ме кара да мисля, че страха е виновен за тези гонения. Западния свят не обича и думата анархия. Цивилизацията е стиснала обикновения човек за гушата и иска от него само работа. Истината, ако има такава, не е ясна и защо му е на обикновения човек да я знае, след като той трябва само да бачка. Аз искам да се науча да мисля, не искам "европейците" да мислят вместо мен. Аз искам да живея нормално в Европа без да се чувствам, втора или трета ръка човек. Много искам. Усетих се. Които иска много дриска, които ака много цапа.
цитирай
15. vmir - 14. gidmastar,
22.03.2012 09:02
gidmastar написа:
От думите ти струи мъдрост и вещина по социални въпроси, обширно познание засягащи заобикалящата ни среда и живот. Удоволствието е изцяло мое за разговорите, които водим. Благодаря ти, че се опитваш да напълниш, все още празната ми кратуна, но аз имам мнение - дори и то да е на спортист(бивш) ми е приятно да го споделям с теб.
Историята помни какво се случи в Русия, след като взеха властта Ленин и компания, а какво се случи в България? Колко можещи хора, които умееха да правят пари, изгубиха имането си? Западния свят е преследвал комунизма. Това ме кара да мисля, че страха е виновен за тези гонения. Западния свят не обича и думата анархия. Цивилизацията е стиснала обикновения човек за гушата и иска от него само работа. Истината, ако има такава, не е ясна и защо му е на обикновения човек да я знае, след като той трябва само да бачка. Аз искам да се науча да мисля, не искам "европейците" да мислят вместо мен. Аз искам да живея нормално в Европа без да се чувствам, втора или трета ръка човек. Много искам. Усетих се. Които иска много дриска, които ака много цапа.


Явно спорта те е дисциплинирал и научил, че да се приемаш за глупав в перспектива е далеч по-благоприятно, отколкото да се правиш на всезнайко с надеждата да успееш на момента. Всезнайковщината е състояние на неизбежна раздяла с наученото преди това, както неизбежна раздяла със силата и бързината е да прекратиш тренировките, защото вече си станал най-силен и най-бърз. За мен мозъкът е мускул, който се нуждае от ежедневни тренировки, но всезнайковците няма как да го разберат това.
цитирай
16. gidmastar - vmir
23.03.2012 16:41
Мозъка има неконтролируема нужда от храна, аз се старая да не го ограничавам, дори прекалявам. Странно, не надебелявам!
цитирай
17. tota - „ Болката в живота стъпква радостта до точката, в която радостта престава да съществува”
25.03.2012 09:23
Какво сетивата на Кевин Картър са доловили при запечатването и отразяването на тази потресаваща гледка за да да напише това? Много силна болка. Пронизваща вероятно.
Много истина се съдържа в този израз - нека да замисли повече хора. Болката.
Достигнала съм до друга истина, че чуждата болка не боли.
До момента докато не те застигне. За това не бива да допускаме безразличието към страданието да ни владее.
Поздрави за тематиката, която публикувате!
Днес е Благовец! Благи думи да Ви застигат!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gidmastar
Категория: Забавление
Прочетен: 1646201
Постинги: 129
Коментари: 1151
Гласове: 21802
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031